נגיף הקורונה

חולה קורונה ראשון בישראל: שב מאיטליה לפני ארבעה ימים

הבוקר אובחן החולה לאחר שהתקשר למוקד מד"א ונבדק בביתו | במשרד הבריאות כבר החלו באיתור האנשים שבאו איתו במגע | החולה יאושפז בבית החולים שיבא

נמל התעופה לאונרדו דה וינצ'י בפיומיצ'ינו, סמוך לרומא השבוע. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

(עדכון, 15:00) משרד הבריאות מעדכן כי מספר הטיסה שעליה היה חולה שאובחן בנגיף הקורונה מאיטליה הוא: Iy 382. הטיסה נחתה בתאריך 23.2 בשעה 16:10. על כל מי שהיה בטיסה זו להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ממועד הנחיתה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות *5400. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפטומים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101.

משרד הבריאות הודיע לפני זמן קצר על חולה קורונה ראשון בישראל.  החולה חזר לישראל מאיטליה לפני ארבעה ימים.

במשרד הבריאות נמסר כי החולה פיתח סימפטומים של קורונה. הוא חזר מאיטליה לפני ארבעה ימים והחום הופיע אתמול. הבוקר (ה') אובחן לאחר שהתקשר למוקד מד"א ונבדק בביתו. במשרד הבריאות כבר החלו באיתור האנשים שבאו איתו במגע ובקרוב יימסרו פרטי הטיסה שעימה נחת בארץ.

אמש (ד') הודיע משרד הבריאות כי הוא קורא לישראלים שלא לטוס לאיטליה עקב התפרצות הנגיף, לשקול נחיצות טיסות לחו"ל באופן כללי וכן שגם איטליה תיכלל בחובת הבידוד עבור השבים לארץ. עוד הודיע המשרד כי החל מיום א', על פי צו חדש, גם כל החוזרים מאיטליה ושהו בה החל מ-16 בפברואר ולאחר מכן, יידרשו להימצא בבידוד בבתיהם במשך השבועיים הבאים. אולם, עם גילויו של החולה הראשון מאיטליה, הבידוד לחוזרים משם יחול רטרואקטיבית, כך שכל מי שהיה באיטליה ב-14 הימים האחרונים ושב לישראל ישהה בידוד.

טרם התגלה החולה הראשון  בישראל, מתח הבוקר מנכ"ל "הדסה" פרופ' זאב רוטשטיין ביקורת על קריאת משרד הבריאות להימנע מטיסות. "מה שנעשה זה מוגזם, אזהרת המסע הכוללת פוגעת קשה בישראל", אמר ל-ynet. "אני חושב שעד כה נהגנו כשורה", הוסיף, "היינו זהירים ושמנו את האנשים מהמזרח הרחוק בבידוד, אבל כשהרחבנו את האזהרה למדינות אירופה, התחלנו להגזים. כל יום צריך לבדוק את אזהרת הטיסה הכוללת. אין ספק שיהיו התלקחויות קטנות באירופה אבל זו לא סיבה לסגור את כל המדינה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר היום במסיבת עיתונאים: "המציאות השתנתה, אבל אנחנו סומכים על יכולות המערכת לתת את המענה הטוב ביותר להתמודדות עם האירוע המורכב".

סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, הוסיפה: "החקירה האפידמיולוגית הושלמה ובשעה הקרובה יפורסמו המגעים של החולה. מהרגע שהתברר המצב באירופה - הבנו שיש עליית מדרגה כי התנועה מאירופה ובאירופה גדולה מאוד".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בית החולים שיבא,  משרד הבריאות,  בידוד,  איטליה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
02.03.2020, 15:46

!