נגיף הקורונה

התפשטות הקורונה ברשות הפלשתינית הביאה לסיום שביתת הרופאים

עד כה דווח על 19 חולי קורונה ברשות | בית לחם נסגרה לתיירים ובתי הספר מושבתים לחודש | בעזה נקראו התושבים לא לצאת משטחי הרצועה

תיירים בכנסיית המולד בבית לחם. אין יוצא ואין בא. צילום: ויסאם השלמון/ פלאש 90

התפשטות נגיף הקורונה ברשות הפלשתינית ותחת לחץ ציבורי הובילה בסוף השבוע את הרופאים שם לסיים שביתה שקיימו במשך יותר משבועיים ושבה דרשו להעלות את שכרם ב-200%. במהלך השביתה הם קיימו הפגנות מחאה ברחובות הערים, תבעו תוספת תקנים, התלוננו על מחסור בציוד ובכלל זה ציוד מיגון ומסיכות כנגד הידבקות בנגיף. הם איימו "להחזיר את המפתחות". מחאות הרופאים הבליטו את המשבר החמור שבו שרויה עתה מערכת הבריאות ברשות הפלשתינית.

בין לבין יצאו כמה מהרופאים הפלשתינים להשתלמות ב"שיבא" שבה הוכשרו להתמודדות עם הנגיף תוך הידוק שיתוף הפעולה עם גורמים במערכת הבריאות בישראל. בכלל זה – העברת דגימות של הנגיף לבדיקות בארץ.

לאחר שנתגלו מקרים ראשונים של נדבקי קורונה - שבעה במספר - בבית לחם, הוכרז ברשות מצב חירום ל-30 יום. העיר נסגרה לתיירים. בתי ספר נסגרו לחודש ולמעשה אין יוצא ואין בא לעיר וזאת במטרה מוצהרת למנוע את התפשטות הנגיף לאזורים אחרים ברשות.

ראש הרשות אבו-מאזן הופיע בטלוויזיה המקומית ואמר כי אין לרשות כסף להעלאת שכר, שביתת הרופאים במיוחד בעת הזאת היא לא מוסרית. הוא אף כינה אותם "שפלים". אלא שבשידור חוזר של דבריו, הושמטה מילת גנאי זאת.

אולם, זמן קצר לאחר הכרזת מצב החירום, הודיעו הרופאים שהם מפסיקים זמנית את שביתתם ומקפיאים את שאר הצעדים שהתכוונו לבצע. נראה כי הבטיחו להם תוספת מסוימת של תקנים וגם תוספת שכר. לא פורסמו פרטים נוספים על כך בתקשורת המקומית ובדיווח על התפתחות זאת בערוץ 11 (תאגיד כאן) נמסר כי "פרטי ההסכם עם הרופאים חסויים".

בעוד שהרשות סיפקה דיווחים על 19 מקרי הקורונה בשטחה (נכון למוצ"ש), אין דיווחים על כך מעזה וההנחה היא שהחמאס השולט ברצועה מסתיר בכוונה את הנתונים כדי להציג הבדל מול הרשות הפלשתינית. עם זאת, אתמול (שבת) פרסם משרד הבריאות בעזה קריאה לתושבים שלא לצאת משטחי הרצועה אלא במקרי חירום. כמו כן, על השבים לרצועה דרך מעבר רפיח להיכנס לבידוד ביתי.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  קורונה,  הרשות הפלשתינית,  חדשות,  מגיפה,  אבו מאזן,  חמאס
תגובות