קורונה בישראל

משרד הבריאות מעכב את הפיתוח המקומי של החיסון לקורונה

ישראל חתמה על הסכם נוסף לייבוא חיסונים לקורונה מחברות זרות אך מונעת את המשך הפיתוח של החיסון הישראלי במכון הביולוגי בנס ציונה

המכון הביולוגי בנס ציונה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע בסוף השבוע כי נחתם הסכם "בשווי של כמה מיליוני שקלים" עם החברה האמריקאית ארקטורוס, מפתחת חיסון לנגיף הקורונה. זה הסכם שלישי של משרד הבריאות לאחר שנחתמו הסכמים דומים עם "מודרנה" גם היא אמריקאית ו"אסטרה-זנקה", שהחיסון שלה מבוסס על פיתוח במעבדות אוניברסיטת אוקספורד הבריטית.

בהודעה לתקשורת שמסרה לשכת השר נאמר כי החברה האמריקאית ערכה ניסויים בחיסון שלה בבעלי חיים וצפויה להתחיל בקרוב בניסויים בבני אדם. ישראל תעביר את הכסף רק על סמך התקדמות שתציג החברה בשלבים השונים של תהליך הניסויים. אם אכן תוכח יעילות החיסון שלה, החברה התחייבה לספק לישראל ארבעה מיליון מנות מתרכיב החיסון הזה.

בתוך כך דווח בחדשות ערוץ 12 כי בין המכון הביולוגי בנס ציונה לבין משרד הבריאות התפתח עימות, כאשר המכון טוען שהמשרד מונע ממנו להמשיך בפיתוח החיסון הישראלי לקורונה לאחר שהמכון דיווח שהגיע לשלב שבו הוא יכול לנסותו על בני אדם. המכון הביולוגי טוען שמשרד הבריאות, משיקוליו הלא ברורים, "מתמהמה עם מתן האישור להתחיל בניסוי ומבקש עוד זמן כדי ללמוד את הנושא והמסמכים שהוגשו לו".

בדיווח נמסר כי שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד פרידמן, הוזמן למכון הביולוגי שמבקש לבחון אפשרות להעביר את המשך פיתוח החיסון שלו במסלול אישור מקוצר ב-FDA.

בדיווח של ניר דבורי נמסר כי "על פי גורמים המעורים בעניין, ועדה במשרד הבריאות שאמורה לאשר את תחילת הניסויים הקליניים איננה מתכנסת ומבקשת עוד זמן כדי ללמוד את החומר, לפחות עד חודש אוקטובר. אם הוועדה היתה נותנת אור ירוק, היה אפשר להתחיל כבר עכשיו בניסויים ואז ייתכן שבתחילת 2021 יהיו בארץ גם תרכיבי החיסון שפותחו בישראל".

משרד הבריאות מסר בתגובה: "בשל חיסיון מידע ורגישות הנושא, אין המשרד יכול לפרט בסוגיות אלו".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  קורונה,  אסטרהזניקה,  חברת מודרנה,  חברת ארקטורוס,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  חיסונים
תגובות
26.07.2020, 16:09

החיסון של חברת מודרנה זה "ניסוי הנדסה גנטית בבני אדם", טכנולוגיה שלא נוסתה מעולם ! אין ולא יהיה מספיק זמן לבדוק תופעות כרוניות בטווח ארוך, זה ניסוי מסוכן ביותר, בדרך כלל עובר מעל עשור עד שמאשרים את התכשיר, ואני מתפלא על משרד הבריאות שמאשר לנסות את זה בישראל .