אסתמה

אסתמה ווירוס הקורונה

מחקר זה לא מצא קשר בין שכיחות מחלת אסתמה אצל מטופלים לבין הסיכוי לפתח מצוקה נשימתית חריפה כתוצאה מוירוס הקורונה

תסמיני מחלת הקורונה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מספר מצבים רפואיים נקשרו למצוקה נשימתית חריפה הנגרמת כתוצאה מהדבקה בוירוס הקורונה, אך עדיין לא ברור אם אסתמה קשורה לתוצאים גרועים יותר אצל מטופלים עם וירוס הקורונה.

מטרת מחקר זה הייתה לקבוע אם אסתמה קשורה לתוצאים גרועים יותר בקרב מטופלים מאושפזים עם מצב חמור של וירוס הקורונה, בהשוואה למטופלים ללא אסתמה.

רשומות אלקטרוניות נבדקו עבור 1,298 מטופלים, בני 65 ומטה, ללא מחלת ריאות חסימתית כרונית אשר אושפזו בבית חולים בניו יורק. כלל המטופלים היו עם חיוביים לוירוס הקורונה, וסבלו ממצוקה נשימתית חריפה עקב וירוס הקורונה.

השכיחות הכוללת של אסתמה בקרב כלל המטופלים המאושפזים עם וירוס הקורונה הייתה 12.6%, אולם שכיחות גבוהה יותר (23.6%) נצפתה בקבוצת המשנה של 55 מטופלים מתחת לגיל 21. לא היה הבדל מובהק במשך השהות בבית החולים, הצורך באינטובציה, אורך האינטובציה, החדרת צינור טרכאוסטומיה, אשפוז חוזר בבית החולים או תמותה בין מטופלים עם ובלי אסתמה. התצפיות בין מטופלים עם אסתמה ובלעדיהן היו דומות כאשר רובדו להשמנת יתר, מצבים נלווים אחרים (יתר לחץ דם, יתר שומנים וסוכרת), שימוש בתרופות לאסתמה וספירת אאוזינופילים.

בקרב מטופלים מאושפזים שגילם 65 שנים ומטה עם מצוקה נשימתית חריפה כתוצאה מוירוס הקורונה, אבחנת אסתמה לא הייתה קשורה לתוצאים גרועים יותר, ללא קשר לגיל, להשמנת יתר או למחלות נלוות אחרות בסיכון גבוה.

מקור: 

Lovinsky-Desir S. Et al. (2020) The Journal of Allergy and Clinical Immunology: 146(5) 1027-1034

נושאים קשורים:  אסתמה,  מצוקה נשימתית,  נגיף הקורונה,  מחקרים
תגובות