COVID-19 עולמי

דו"ח אמריקאי רשמי: סבירות גבוהה שנגיף הקורונה דלף ממעבדה בסין

צוות מהמעבדה הלאומית של ארה"ב ביצע אנליזה גנומית של הנגיף והגיע למסקנה זו | ד"ר פאוצ'י קורא לסין לחשוף את התיעוד הרפואי על תשעת חולי הקורונה הראשונים

בניין המכון לוירולוגיה בווהאן, מחוז חוביי, סין. החשד כי הנגיף דלף מהמעבדה עדיין לא הוכח

"ההשערה שנגיף הקורונה דלף מתוך מעבדה לחקר נגיפים בעיר ווהאן בסין היא בהחלט סבירה ומתקבלת על הדעת", כך צוין בדו"ח מיוחד שהוגש ל"סטייט דפרטמנט" על ידי צוות מיוחד במעבדה הלאומית של ארה"ב, מעבדת לורנס ליברמול בקליפורניה.

הצוות ביצע אנליזה גנומית של הנגיף והגיע למסקנה זאת. דיווח על הממצאים והדו"ח שהועבר כבר באוקטובר שעבר לידי הממשל הופיע אתמול (ב') ב"וול סטריט ז'ורנל" ומצוטט מאז ברוב כלי התקשורת האמריקאית. נטען בו שהדליפה מתוך המעבדה הסינית התרחשה במהלך ניסוי שזו ערכה בנגיף.

ארה"ב דורשת מסין כבר זמן רב להציג נתונים ברורים על פעילות המעבדה והאירוע החשוד ועתה התחדשה הדרישה לחקירה מקיפה ומעמיקה על מקור הנגיף שחולל את מגיפת הקורונה העולמית. הנושא גם הובא לדיון מחודש בקונגרס בוושינגטון. גורמי המודיעין של ארה"ב הונחו לחקור את ההשערה ולהתמקד  בשני תרחישים: האם היה מגע אנושי עם בעל חיים נגוע בנגיף או כאמור הוא התפשט עקב תאונת מעבדה.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מומחה הבית הלבן למחלות זיהומיות ולמאבק בקורונה, קרא לסין לחשוף את התיעוד הרפואי לגבי תשעת החולים הראשונים בקורונה, מה שעשוי לספק רמזים חיוניים לפתרון התעלומה על מקור הנגיף.

נושאים קשורים:  ד"ר אנתוני פאוצ'י,  ווהאן,  סין,  נגיף הקורונה,  חדשות,  ארה"ב,  19-COVID,  מגיפת הקורונה
תגובות