מחקרים COVID-19

נתונים ראשונים: אין עלייה במקרי דלקת שריר הלב לאחר הבוסטר

מנתונים ראשוניים של מחקר בהובלת פרופ' דרור מבורך עולה: כ-30% מהצעירים בגילי 19-16 כבר חוסנו בישראל במנת חיסון שלישית ולא נצפתה עלייה בשכיחות מיוקרדיטיס

מתן מנת חיסון שלישית. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

מנתונים ראשוניים ממחקר שמוביל פרופ' דרור מבורך מבית החולים הדסה בירושלים מתברר כי אין עלייה במספר מקרי דלקת שריר הלב לאחר קבלת מנת החיסון השלישית. כך דווח שלשום בחדשות "כאן 11".

מאמר של פרופ' מבורך בנושא הזה עומד להתפרסם בתוך כמה שבועות בעיתון מקצועי. הוא מתמקד בחקר הקשר שבין דלקת שריר הלב לחיסון. הנתונים נאספים בשיתוף עם משרד הבריאות. המאמר מתבסס על הנתונים מישראל לאחר קבלת מנת החיסון השנייה. השבוע החל גם מחקר של המרכז לבקרת מחלות לבחינת תופעות הלוואי השוליות והחולפות של החיסון השלישי כמו חום וכאבי גוף. כיום, לפי הערכות שונות, יש תת דיווח לגבי תופעות אלו מרשויות הבריאות בארץ.

על פי עורכי המחקר, יש פחות מקרים של דלקת שריר הלב לעומת מה שהיה צפוי לאחר קבלת המנה השנייה. כ-30% מהצעירים בגילי 19-16 כבר חוסנו בישראל במנת חיסון שלישית ולא נצפתה עלייה בשכיחות תופעת הלוואי הזאת. נתונים דומים הופיעו גם בקרב הציבור המבוגר יותר.

נושאים קשורים:  מיוקרדיטיס,  פרופ' דרור מבורך,  מחקר ישראלי,  תופעות לוואי,  חיסון שלישי,  19-COVID,  חדשות,  דלקת בשריר הלב
תגובות
אנונימי/ת
24.09.2021, 11:47

רוב אלו שהיו מועדים ללקות בדלקת שריר הלב, לקו בה לאחר החיסון השני. מן הסתם, הם לא חוסנו בדחף. לכן הירידה לכאורה במספר המקרים לאחר חיסון הדחף.

אנונימי/ת
24.09.2021, 18:26

שבועות בודדים מאז התחלת הזריקה השלישית וכבר אפשר לקבוע זאת? האם החברות, המייצרות את הזריקות, או בעלי המניות שלהן, תרמו לבית החולים או למחלקת החוקרים?