מחקרים

ויסות מטה של HMGB1 מפחית את הדלקת ב-COPD

במחקר שנעשה על מודל חיות עם COPD נמצא כי ויסות-מטה של HMGB1 ברקמת הריאה מפחית את התגובה הדלקתית והוביל לשיפור בסימנים החיוניים

COPD (אילוסטרציה)

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת  'Chinese journal of cellular and molecular immunology', מטרת החוקרים הייתה לבדוק כיצד ויסות מטה (down-regulation) של ביטוי ה-high mobility group box 1י(HMGB1) ברקמת ריאה של עכברים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) משפיע על התגובה הדלקתית ועל ה-epithelial mesenchymal transitionי(EMT), וכן על המנגנון הקשור לכך.

לצורך המחקר, מודל ה-COPD הושרה על ידי עישון סיגריות, וביטוי ה-HMGB1 ברקמת הריאה של העכברים ווסת מטה באמצעות RNA התערבותי קטן (siRNA). העכברים חולקו לקבוצת ביקורת שלילית (NC), קבוצת COPD, קבוצת COPD התערבותית si-NC, קבוצת COPD התערבותית si-HMGB1, וקבוצת COPD התערבותית עם טיוטרופיום ברומיד (קבוצת ביקורת חיובית).

לאחר 4 שבועות של עידוד לעישון סיגריות נבדק מצבם הכללי של העכברים. בנוסף לכך, מדי שבוע נרשמו שינויים במסת הגוף של כל קבוצה. החוקרים השתמשו בצביעת המטוקסילין-אאוזין (H&E stain) על מנת לבדוק את השינויים הפתולוגיים ברקמת הריאה של כל קבוצה, וב-PCR בזמן אמת ובתספיג חלבון (Western blot) על מנת לזהות את הביטוי של HMGB1 mRNA והחלבון ברקמת הריאה של העכברים. תספיג חלבון שימש גם לצורך זיהוי הביטוי של RAGE,יTLR4,יTGF-β1 והזרחון (פוספורילציה) של NF-κB p65. כמו כן, נאסף ה-BALF של העכברים מכל קבוצה, ונבדק באמצעות ELISA אחר רמות ה-IL-6,יTNF-α,יIL-1β ו-TGF-β1. צביעות אימונו-היסטו-כימיות שימשו לצורך הערכת הביטוי של E-cadherin ו-α-SMA ברקמות הריאה של העכברים.

לאחר שהחוקרים ביססו את מודל העכבר עם COPD שהושרתה באמצעות עישון סיגריות, נעשתה השוואה בין הקבוצות. לעומת קבוצת ה-COPD, ויסות-מטה של ביטוי ה-HMGB1 ברקמת הריאה שיפר באופן מובהק את הסימנים החיוניים הכלליים של העכברים, עודד את הגדלת מסת הגוף, ושיפר את הנזק הפתולוגי ברקמת הריאה של העכברים.

בהשוואה לקבוצת הביקורת, רמות ביטוי ה-HMGB1 mRNA והחלבון היו גבוהות יותר באופן מובהק בקבוצות ה-COPD,יCOPD בשילוב עם si-NC, ו-COPD בשילוב עם קבוצת הטיוטרופיום. עם זאת, לא נצפה ביטוי מובהק של HMGB1 בקבוצת ה-COPD בשילוב עם si-HMGB1. בנוסף לכך, בהשוואה עם קבוצת הביקורת נמצא כי רמות ה-IL-6, יNF-α, IL-1β,יTGF-β1 שהופרשו ב-BALF, רמות הביטוי של α-SMA,יRAGE,יTLR4,יTGF-β1 ורמות הזרחון של NF-κB p65 ברקמות הריאה היו מוגברות באופן מובהק בקבוצת מודל ה-COPD. עם זאת, רמות הביטוי של E-cadherin ירדו באופן מובהק.

בהשוואה לקבוצת ה-COPD או לקבוצת ה-COPD בשילוב עם קבוצת ה-si-NC, נמצא כי ברקמת הריאה של העכברים בקבוצת ה-COPD בשילוב עם si-HMGB1 ובקבוצת ה-COPD בשילוב עם טיוטרופיום השינויים של המדדים שהוזכרו לעיל ירדו באופן חד. לא נצפה הפרש מובהק בין שתי הקבוצות האחרונות.

החוקרים מסמכים כי ויסות-מטה של ביטוי ה-HMGB1 ברקמת ריאה של עכברים עשוי להפחית את התגובה הדלקתית הריאתית ואת ה- epithelial mesenchymal transition על ידי עיכוב של מסלול ה-NF-κB. ממצאים אלו עשויים לשפר את התקדמות החקר של מחלת ה-COPD הנגרמת כתוצאה מעישון סיגריות.

מקור:

Yahefu, R. Down-regulation of HMGB1 expression ameliorates the progression of COPD in mice by inhibiting inflammatory response and epithelial mesenchymal transition, Chinese Journal of Cellular and Molecular Immunology

נושאים קשורים:  מחקרים,  COPD,  תגובה דלקתית,  RNA,  מרחיבי סימפונות
תגובות